Mulla oli tänään aika nkl:lle. Ajattelin, että hyvä, että saan vähän selvyyttä asioihin kun en tiedä koska pitää seuraavan kerran mennä ja mihin. Neuvolatäti kun ei tiennyt miten minua jatkossa seurataan ja laittoi omasta pyynnöstäni lähetteen nkl:lle oman perussairauteni takia.
Luulin siis, että menen sen takia nyt keskustelemaan uuteen paikkaan.

Neuvolatäti olikin lähettänyt mut päihdepolille!!
Menin ilmottautumaan ja vastaanoton täti kysyi olenko käynyt ultrassa, johon vastasin etten. Hän ihmetteli miksi en ole käynyt. Kysyi jopa, että olenko sitten edes raskaana, kahdesti! Tyrmistyin kysymyksestä täysin. Tottakai olen raskaana jos kerran äitiyspolille tulen ja selitin, että ei ole vielä ollut ensimmäisen ultran aika. Sitten täti sanoi, että tiedät varmaankin minne menet, johon olin taas ihan ihmeissäni, että en, en ole koskaan nkl:n äitiyspolilla käynyt. No hän sanoi, että siinä tapauksessa opastan sinut ja lähti viemään minua eteenpäin. Ihmettelin, että miksi en voi jäädä odotusaulaan niin kuin muutkin.

Pian pääsin sisälle ja vastassa oli joku sh ja sosiaalityöntekijä. Mietin, että onpas kummaa. Kun minulta sitten kysyttiin, että tiedän varmaan missä olen ja miksi. Vastasin, että ilmeisestikään en ja minulle kerrottiin, että neuvolatätini oli lähettänyt minut päihdepolille. Siinä vaiheessa teki mieli juosta ovesta ulos! Tädit ihmettelivät miksi minulle ei ole kerrottu mihin olen menossa. Niinpä!
Kysyivät, että miksiköhän olen sitten siellä ja vastasin, että varmaan siksi kun kerroin neuvolatädille juovani (SIIS ENNEN RASKAUTTA) muutaman kerran kuussa kunnon kännit.

Tädit sitten kyselivät multa kaiken maailman kysymyksiä ja ihmettelivät samalla, että mitäköhän se neuvolantäti on ajatellut, että ei mulla kyllä mitään päihdeongelmaa ole. Normaalityössä käyvä pariskunta toivoi lasta ja kävi sen takia lapsettomuuspolillakin ja nyt joutui raskauden seurantaan päihdepolille.
Juttutuokion jälkeen keskusteltiin vielä perussairaudestani ja siihen liittyvästä menneisyydestä ja tädit sanoivat, että lääkäri päättää joudunko jatkossa käymään siellä, mutta he nyt ovat sitä mieltä etten sinne kuulu. Jouduin vielä kaiken liäksi pissaamaan purkkiin, josta otetaan jotain huumetestejä. Sekin näyte piti tehdä avoimin ovin, etten vain kusettaisi mitään!
Maanantaina menen sinne sitten ultraan ja selviää missä jatkossa käyn.

Mulle tuo käynti oli niin shokki, että soitin miehelleni itkien käynnin jälkeen, soitin myös töihin, että tapahtui jotain niin järkyttävää, etten tule nyt töihin ja kävin omalla työterveyshoitajalla juttelemassa asiasta.

Nyt haluan ehdottomasti vaihtaa tätä neuvolantätiäni, enkä todellakaan mennä tuollaisen akan luokse, joka näköjään samantien tuomitsi minut, kuten sainkin ensikerralla jo sellaisen olon, että hänen mielestään en ole ajatellut asioita tarpeeksi pitkälle.